TOPP 10: SARA MARTINSSON (.eTer, Blue Vision Personalities, Bomben…)

”jo jag satt å fixade med denna lite så nu är jag nog klar tror jag! den är ordnad så ettan överst (logiskt):

FIRST FLOOR POWER – We Are The People (EP, Silence, 2000)
EGGSTONE – Vive La Différence! (album, Vibrafon, 1997)
FLORIAN – No One Goes for the Most Clever Girl in Class (7″, Fabulous Friends, 2001)
TESTBILD! – The Double Life Of Testbild (album, Radio Khartoum, 2002)
PLUXUS – Fas 2 (album, Slowball, 1999)
FREE LOAN INVESTMENTS – Youth Will Understand (7″, BOOOF, 2001)
BY COASTAL CAFÉ – Daffodil (7″, Rocket Number Nine Records, 2000)
AUDIONOM – Audionom (7″, Truckfighter Recordings/Beauty Resources, 2001)
STINA NORDENSTAM – Dynamite (album, Telegram, 1996)
JOSÉ GONZÁLEZ – Deadweight On Velveteen / Hints (7″, Kakafoni, 2001)

Några tankar:
jag har valt ut 10 bra skivor som jag tycker säger mycket om den här tiden, och framför allt hur jag själv lyssnade på musik. det är inte säkert att varje skiva verkligen är den allra bästa, Eggstones Vive La Difference kunde till exempel kanske lika väl ersatts av Aerospace A Minute History Of Air And Space, medan Audionom-7:an kanske skulle ha varit Dialog CET:s Ny Metall. Men jag ville få till något slags tvärsnitt, ringa in de här åren så väl stilmässigt som kvalitativt. Sedan är jag osäker hur man ska förhålla sig till Telegram som Stina Nordenstam låg på. Dock att den här sortens lista är väldigt svår att göra utan hennes namn, och att jag tycker att hennes artistskap stämmer väldigt väl överens med de tankegångar som var centrala för den scenen som bloggen handlar om!

bästa,
sara”

En kommentar

  1. Skriven juni 30, 2013 11:28 f m | Permalänk | Svara

    Hi there! I know this is somewhat off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site?

    I’m getting tired of WordPress because I’ve had issues
    with hackers and I’m looking at options for another platform. I would be great if you could point me in the direction of a good platform.

Kommentera

